مشخصات فنی رنو کوئید
این خودرو که در واقع یک هاچ بک کوچک و جمع و جور یا کاراکتر کراس اور میباشد پس از لوگان یا تندر ۹۰ استراتژیکترین محصول رنو میباشد که ابتدا در هند و به فاصله کوتاهی در اروپا عرضه خواهد شد،که با توجه به قیمت فوقالعاده خوبی که دارد کمتر شخص منطقی از آن انتظار آپشنهای سطح بالایی را دارد.
واقعیت این است که KWID تنها یک هاچ بک با شاسی و پلت فرم مرتفع است و بر خلاف طراحی ظاهر SUV مانندش در عمل کارایی یک هاچ بک ارزان قیمت و اقتصادی شهری را دارد که مخصوص بازار هند شکل گرفته است.حتی پیشرانه مورد استفاده برای این خودرو نیز منطبق بر نیاز مردم هند به صورت 3 سیلندر و 0.8 لیتری انتخاب شده که حتی در صورت تجهیز شدن به توربوچارجر نیز نمی تواند قدرت چندان چشمگیری را ارائه کند،هرچند احتمالا یک موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری نیز برای این خودرو قابل انتخاب خواهد بود.
به هرحال رنو به شکل کاملا هوشمندانه ای ویژگی های اقتصادی و بازار پسند را در قالب یک خودرو ارزان قیمت ولی بادوام و جذاب گرد آورده است و مسلما می تواند موفقیت چشمگیری را در بازار فروش منطقه هند و برخی کشورهای نه چندان ثروتمند از آن خود کند،هرچند مطمئنا خودرویی با طول تنها 3.6 متر و عرض 1.5 متر (تقریبا هم اندازه پراید هاچ بک) برای استفاده مسافرتی یا خانوادگی کارایی چندانی نخواهد داشت